יום שני, 25 במאי 2015

עורך דין אינטרנט – במה הוא מתעסק בדיוק?

הסביבה הוירטואלית באינטרנט מבטיחה עבורנו עולם ומלואו, לרבות נגישות מיידית וזמינה למידע, זירה חברתית ענפה ואף תעסוקתית במקרים מסויימים. יחד עם זאת, היא גם יוצרת קונפליקטים משפטיים לא מעטים בדמות עבירות שונות ומשונות, אזרחיות ופליליות גם יחד. עורך דין המתמחה בדיני המחשבים והאינטרנט הוא איש המקצוע שיש לפנות אליו בכל מקרה של פגיעה ברשת. במה מתעסק עורך דין אינטרנט וכיצד הוא יוכל לעזור לכם? המשיכו לקרוא.

באלו מקרים מתעסק עורך דין אינטרנט?

ההתפתחות הטכנולוגית/וירטואלית של ימינו הביאה לכך שבלחיצת כפתור ניתן לבצע כל כך הרבה עבירות ולעיתים אף לעשות זאת שלא במתכוון. עבירות האינטרנט נחשבות לפוגעניות ביותר, למרות שהן אינן מאופיינות בבריונות פיזית ועל כן עשויות להיתפס כבעלות חומרה פחותה ובשוגג.

בין הסוגיות השכיחות של עבירות בהן מתמחה עורך דין אינטרנט ניתן לציין:
עבירות לשון הרע – הכוונה למילים שגרמו לפגיעה בכבודו של אדם ונאמרו באופן פומבי (כמובן שהאינטרנט הוא פומבי פר הגדרה). עבירות לשון הרע שכיחות בבלוגים, טוקבקים וכמובן בפייסבוק.

שליחת "דואר זבל" – ע"פ החקיקה החדשה, שליחת דואר זבל ללא אישור בעל הכתובת נחשבת לעבירה.

הפרת זכויות יוצרים וסימני מסחר – העתקה של חומרים ללא מתן הקרדיט או קבלת אישור מהווה הפרת זכויות יוצרים, כאשר באינטרנט תופעה זו שכיחה ביותר. העתקת סימני מסחר אף היא עשויה להיות רלבנטית במקרי התחזות או אפילו שימוש בסלוגן באופן שאינו גלוי, רק על מנת ללכוד לקוחות.

בנוסף לכך ניתן למצוא עבירות אינטרנט נוספות כגון עבירות של חדירה לפרטיות, נזקים מכוונים למחשב האישי ע"י וירוסים ועוד. גם את ענקית האינטרנט גוגל ניתן לתבוע כאשר בתוצאות החיפוש מתווסף מידע שעשוי להיות פוגעני ומשמיץ יחיד או רבים.

תפקידו של עורך הדין בפשעי אינטרנט

עורך דין אינטרנט פועל למעשה בחזית שיכולה לתפוס לעצמה אופי אזרחי או פלילי. כתלות ברמת הפגיעה והנזק שנגרם בעקבותיה, יפעל עורך הדין עם מרשו למיקסום פוטנציאל הדין שימוצה עם הגורם הפוגע. כמובן שעורך הדין חייב להיות בקיא ברזי פסקי הדין שניתנו בעבירות אינטרנט שונות, תקדימים ודרכי פעולה להוכחת הנזקים לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל, שכן לעומת מערכת המשפט ה- "קלאסית", העולם המשפטי באינטרנט סבוך, חדש וחסר גבולות של זמן ומקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה