יום שלישי, 26 במאי 2015

תקפיד עורך הדין במרחב הווירטואלי

אף על פי שהאינטרנט מהווה סביבה וירטואלית, הוא אינו חף מבעיות וקונפליקטים משפטיים. להיפך הוא הנכון, שכן כל מה שקורה בסביבה זו עשוי להיות אלים לא פחות ממפגש פיזי ומציאותי. עורך דין לדיני אינטרנט ומחשבים יכול להגן עליכם בכל צרה שלא תבוא, ולשמור על זכויותיכם גם ברחבי הרשת. להלן נקודות העניין המרכזיות בתחום זה.

הפרת זכויות יוצרים

מה שנכתב על ידכם, גם אם באינטרנט באופן פומבי הוא שלכם לגמרי. במידה והעתיקו מכם את הטקסט ופרסמו אותו ללא רשותכם באתרים, בבלוגים, בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, הרי שמדובר בהפרת זכויות יוצרים שרצוי לטפל בה באמצעות עורך דין מומחה. חשוב לציין כי גם העתקה של סמלי מסחר, שמות, סלוגנים וכו' נחשבת להפרת זכויות יוצרים.

לשון הרע

פגיעה בכבודו של אדם בפומבי עשויה להיחשב כעבירת לשון הרע, כאשר בעולם האינטרנטי קל מאוד להשמיץ והפומביות של הפלטפורמה מוקצנת (בלוגים, פייסבוק וכו'). עורך דין לדיני אינטרנט ומחשבים עוסק רבות בסוגיות אלו כאשר הוא עומד לצד לקוחותיו החל מניסוח מכתב הפניה לגורם המשמיץ בבקשה להסיר את ההשמצה מהאתר בה היא נכתבה (או לבעלי האתר) ובמידה ופעולה זו נכשלת, בתהליך תביעת הפיצויים בבית המשפט, גם כאשר מדובר בתביעה כנגד ענקיות אינטרנט כגון פייסבוק או גוגל.

דואר זבל

שליחת הודעה פרסומית לכתובת אימייל מבלי שהנמען הסכים באופן מפורש לקבל חומר פרסומי נחשבת לעבירה על החוק כאשר לאחרונה אנו עדים להחמרה בענישה בתחום זה ולפיצויים מוגדלים במיוחד. עורך דין אינטרנטי פועל בשתי חזיתות בתחום דואר הזבל – האחת, יחד עם הנמענים בתביעות כנגד מפיצי ההודעות והשנייה, עם המפרסמים והאתרים השונים שמעוניינים לנסח צורת עבודה של שליחת חומר פרסומי מבלי לעבור על החוק.

עורך דין מקצועי לדיני אינטרנט אף יעניק לכם שירות במקרים נוספים:
  • ייעוץ משפטי בהקמת אתר אינטרנט.
  •  ליווי במקרה של הונאות למיניהן (גניבות כרטיסי אשראי, התחזות)
  •  מעקב וביקורת על עריכת חוזים ועמידה בהם מול נותני שירותים שונים ברשת (חברות קידום אתרים למשל)
  •  ועוד.
בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה