יום שלישי, 26 במאי 2015

עורך דין פייסבוק – מתי רצוי להתקשר עימו?

הרשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק, הפכו בשנים האחרונות לסביבת המחייה העיקרית שלנו במציאות הווירטואלית, וכמו בכל מקום אחר בו מתקיים דו שיח של בני אדם, כך גם ברשת חברתית זאת עולות סיטואציות משפטיות שונות. עורך דין המתמחה בדיני האינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט, יעזור לכם לתקן עוולות שונות שהתבצעו נגדכם בפייסבוק וייצג אתכם נאמנה בכל הערכאות. באלו מקרים רצוי להתקשר עם עורך דין פייסבוק וכיצד באפשרותו לעזור לכם? להלן כל המידע.

קניין רוחני

קניין רוחני מהווה רכוש של אדם והדבר נכון גם לגבי המילה הכתובה וסימני מסחר שונים. אחד התחומים העיקריים בהם מתמחה עורך דין לדיני אינטרנט הוא כאשר נעשה שימוש באותו קניין רוחני ברחבי הרשת ללא הסכמתכם. יש לקחת בחשבון כי הפייסבוק מהווה פלטפורמה בה ניתן להעלות תכנים שונים ללא ביקורת כלל, תחת שמות משתמשים אמיתיים או בדויים. הדבר גורם לכך שאינספור גולשים מגלים כי נעשה שימוש שאינו מוסכם בקניין הרוחני שלהם בפייסבוק, כגון באמצעות מאמרים ופרסומים אחרים שהועתקו מהם, פרסום סימני מסחר של עסקים ללא היתר ועוד. במקרים שכאלו קיימת עילה מוצדקת לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים כאשר כספי הפיצויים עשויים להרקיע שחקים.

פגיעה בכבודו של אדם

לכל משתמש בפייסבוק היכולת למחוק את התגובות המתפרסמות בעמוד שלו או תגובות שהוא בעצמו כתב. בשאר המקרים, קיימת תמיד האפשרות לכך שאדם ירגיש את עצמו פגוע או מושמץ מדברי אחרים ועוד בצורה פומבית לגמרי. יש לציין כי פייסבוק (וגם גוגל לצורך העניין) מציעה למשתמשים שונים לפנות אליה בבקשות של מחיקת פוסטים. במידה והבקשה אינה מתקבלת, הרי שניתן לפנות לערכאות משפטיות. בנוסף, כדאי ורצוי לפנות אל עורך דין פייסבוק בכל סיטואציה של לשון הרע על מנת למצות את הדין עם הצד המשמיץ, בבית הדין האזרחי ואף הפלילי בהתאם לדרגת חומרת הפגיעה ונזקיה.

פריצה לחשבון משתמש

פריצה לחשבונות פרטיים ואף התחזות (פייסבוק, מייל וכו') מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר. נזק רב עשוי להיגרם למשתמש שחשבונו נפרץ או פוברק, נזק כלכלי וחברתי גם יחד. בוודאי תשמחו לגלות כי ניתן לתבוע את פייסבוק במקרים שכאלו, במיוחד כאשר הם מסרבים למחוק את שם המשתמש או לחסום אותו.

את פייסבוק ניתן לתבוע בתביעות פרטיות אך גם בצורה ייצוגית. עורך דין מקצועי שמתמחה בעולם הווירטואלי ובדיניו ידע להעניק לכם את הייעוץ המתאים וללוות אתכם בדרך הנכונה והיעילה ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה